Translate

Wednesday, September 10, 2014

Review: Laura Mercier Foundation Primer - Oil Free


I´ve never been a fan of primers, so this is my very first one.


Nikad nisam bila ljubitelj primera, tako da je ovo moj prvi primer.



To be honest I just wanted to have some kind of barrier in between my skin care products and makeup. I didn't want something for blurring the pores, mattifying the skin or anything like that. I wanted something for my sensitive skin and oil-free (as always). I really love Laura Mercier´s products so this was my first choice. I´ve bought  a travel size packaging (30ml) which is "normal" size in most of the brands. It contains the antioxidant green tea extract; vitamins A, C, and E; and cucumber that helps soothe and refresh the skin, which is big advantage if you ask me.


Iskreno htjela sam imati „barijeru“ između njege kože i makeupa (poglavito pudera). Nisam Željela ništa za smanjivanje pora, matiranje kože ili ista tome slično. Željela sam nešto za osjetljivu kožu i nešto s bezuljnom formulom (kao i uvijek). Stvarno volim proizvode brenda Laura Mercier tako da je ovaj bio moj prvi izbor. Kupila sam putno pakiranje od 30 ml koje je „ono normalno“ kod većine brendova. Sadrži zeleni čaj, vitamine A, C i E i krastavac koji pomaže u zaglađivanju i osvježavanju kože; ovi kvalitetni  sastojci su za mene velika prednost.




This product is amazing, as I said before this is my very first primer so I can´t say that it is the best one. But I can say that it makes my skin surface soft and smooth, foundation is applying so much easily and it lasts longer as well. It doesn't blurs the pores and it doesn't mattify your skin, but I didn't expect that, so it isn´t problem at all,  it won´t make your pores even more visible.

Ovaj proizvod je super, ali kao što sam prije napisala ovo je moj prvi primer tako da sad ne mogu reći da je ovo najbolji koji sam ikad probala. Čini mi kožu mekšom, puder se lakše nanosi i traje dulje. Ne smanjuje pore niti matira, ali ja to nisam ni tražila tako da to za mene nije nikakav problem; no neće učiniti pore vidljivijima.




As every primer I use it after moisturiser (with this one you don´t have to apply moisturiser before, but I apply small amount) .


Kao i svaki primer koristim ga poslije dnevne kreme (ovaj ne trebate koristiti poslije kreme, ali ja ipak nanesem malu količinu)

10 comments:

  1. I should invest on a primer too. I never had one :)

    ReplyDelete
  2. I ja sam imala isto mišljenje o prajmerima, sve sam mislila šta će mi to. Sada ih korisitim s vremena na vreme, kako mi dođe. Nisam probala taj ali deluje fino :)

    ReplyDelete
  3. Još nisam pronašla primer koji me oduševio. Čula sam da je ovaj odličan. :)

    ReplyDelete
  4. Tako mi je drago da si recenzirala ovaj primer jer sam ga imala davno i jedan od boljih koje sam isprobala.

    ReplyDelete
  5. I'm on the hunt for a new primer so may give this one a try! :)

    LiveLola

    ReplyDelete